Featured Image

Expositie "Vertel me wie je bent"

"Wat is er religieus of spiritueel of heilig in mijn leven?"

In mei is er een indringende en uitdagende tentoonstelling in de Willibrordkerk en de Sint Cathrien. In de Willibordkerk is de expositie te zien op woensdag 1 en 8 mei van 10.00 tot 12.00 uur en op zaterdag 4 en 11 mei van 13.00 tot 15.00 uur. En natuurlijk rond de vieringen. De tijden in de Sint Cathrien worden nog bekend gemaakt.

Na de viering van 11.00 uur op zondag 28 april zal Jos van Genugten over de tentoonstelling vertellen.

Vijfentwintig mensen van 7 tot 75 jaar, afkomstig uit de zorg, het onderwijs, de hulpverlening, het bedrijfsleven en de kunsten, bogen zich over de vraag: "Wat is er religieus of spiritueel of heilig in mijn leven?" De deelnemers konden kiezen welke vraag zij wilden beantwoorden. Hun verhalen zij samengebracht op vijfentwintig posters die als een spiegel de bezoeker vragen: Vertel me wie je bent!

De expositie is een gezamenlijke productie van De Levensboom, praktijk voor zingeving, spiritualiteit en leiderschap en Sarah van Genugten Vormgeving.

Featured Image

Update over de kinderen in het geboortedorp van pater Titus

Zo gaat het met de kinderen in Akputu in Nigeria, het geboortedorp van pater Titus

Er zijn de afgelopen tijd christenvervolgingen geweest in Nigeria. Er zijn daardoor veel mensen in kampen gaan wonen, omdat zij uit hun huizen zijn gevlucht. Hun landbouwgronden kunnen ze niet meer bewerken. Door deze vreselijkheden hebben mensen geen vrije toegang meer tot de eerste levensbehoeften. Ook de afschaffing van de oliesubsidies heeft het leven van de mensen moeilijk gemaakt. De inflatie is gestegen naar 32.7% en levensmiddelen zijn daardoor veel duurder geworden. Er zijn heel veel gezinnen die nauwelijks te eten hebben.

Maar het gaat goed met onze sponsorkinderen. Zij zijn net klaar met hun eerste termijnexamens. De tweede termijn begint op 15 april.

Benedict Tyokase, die bij de zus van pater Titus woont, is heel blij met zijn nieuwe school. Hij is ook ingeschreven in de nieuwe parochie als misdienaar. De vader van Christopher Denen is blind is en ziek geworden. De moeder van Pater Titus vertelde dat hij niets te eten heeft. Pater Titus vroeg daarom hulp aan zijn broer, die rijst en ander voedsel voor hem en een andere familie gekocht heeft. De andere sponsorkinderen doen het ook goed op school.

Wij willen deze kinderen graag blijven helpen. U kunt uw bijdragen overmaken op het rekeningnummer van de Parochie Heilige Maria: NL22 RABO 0163 3640 52 onder vermelding van ‘’Arme Kinderen Nigeria’’

Wij kunnen niet alle problemen oplossen, maar met onze bijdragen kunnen we deze mensen, en zeker hun kinderen een toekomst geven.

Dank en Zalig Pasen,

Pater Titus

Wandeling met wandelcoaches

Wandelcoaches Lieke Heerkens, Irene Knuvers en uitvaartverzorgster Lilian Arts-Lommelen verzorgen speciale wandelingen. Hierbij kan je een verhaal delen, op krachten komen en je veerkrachtig voelen. De wereld anders bekijken geeft ruimte in je hoofd. Als je een dierbaar iemand hebt verloren kan een wandeling rust geven. Maar… samen wandelen is vooral ook gezellig. Al wandelend voel je de lente, de veerkracht van de natuur. Je hoeft geen goede conditie of uithoudingsvermogen te hebben: gewoon nieuwsgierig zijn is al voldoende.

We verzamelen bij Hof (stadsboerderij) Eyghentijds en starten met koffie/thee en wat lekkers erbij, daarna gaan we op pad. Na een tocht van ongeveer 45 minuten, komen we daar weer terug.

Datum: dinsdag 16 april 2024 - Tijdstip: 10.00 – 11.45 uur

Adres: Hof Eyghentijds – Lunerkampweg 5, 5245 NB Rosmalen
Kosten: 4 euro inclusief de koffie/thee

Vragen en/of aanmelden bij Lilian - info@artslommelen.nl – 06 53 61 6114.