Vrijwilliger worden

We hebben in onze parochie verschillende gemeenschappen met eigen werkgroepen en vrijwilligers. Onze parochianen ervaren het vrijwilligerswerk als erg prettig. Door samen te werken, leer je meer mensen kennen en bouw je een band op met anderen. Het gevoel samen ergens de schouders onder te zetten, het klaarstaan voor een ander, samen zorgen voor de kerk en de gemeenschap: dat geeft veel van onze vrijwilligers voldoening.

In onze parochie kunnen we altijd vrijwilligers gebruiken. Er is altijd genoeg te doen. Denk bijvoorbeeld aan het schikken van de bloemen in de kerk. Of helpen op het secretariaat. Maar er zijn ook mensen die de tuinen bij de kerken mooi houden, groepjes die samen verjaardagskaarten en paasstukjes knutselen en vrijwilligers die helpen bij rouwverwerking.

Houdt u van zingen? Er zijn verschillende koren. Kom eens een keer luisteren! Meldt u daarvoor aan bij het secretariaat (zie onder).

"Christus heeft geen andere armen dan de onze," schreef de Heilige Teresia van Avila, "geen andere handen, geen andere benen dan de onze." Zoals Christus toen de apostelen uitzond, zo nodigt Hij ons vandaag uit om onze handen en armen en benen te gebruiken om te helpen waar we kunnen.

Graag verwelkomen wij u in onze groep vrijwilligers. Heeft u interesse of wilt u graag weten waar we uw hulp bij kunnen gebruiken?  Stuur dan een e-mail naar vrijwilliger@parochiemaria.nl en zij helpen u graag verder.