Uitvaart regelen

Een kerkelijke uitvaart is een viering die gehouden wordt voor overleden parochianen. Gewoonlijk zal de uitvaartondernemer het eerste contact leggen met het secretariaat van de parochie voor het vastleggen van een uitvaartplechtigheid. Ook legt de uitvaartondernemer, indien van toepassing, contact met de kerkhofbeheerder. Eén van de leden van het pastorale team zal daarna de contacten vanuit de parochie onderhouden met de betreffende familie.

In onze parochie kunnen uitvaarten plaatsvinden in de vorm van een Eucharistieviering of een viering van woord en gebed. Bij laatstgenoemde viering kan gebruik gemaakt worden van cd-muziek, die past in de context van het kerkgebouw en de liturgie.

Leden van het pastoraal team zullen graag met u de uitvaart voorbereiden. Bij het ontsteken van de kaarsen, het spreken van een in memoriam, de eerste lezing en de voorbede, is het mogelijk om als familie te participeren in de viering.

Jaarlijks, op of rond Allerzielen (2 november) worden de overledenen van het afgelopen jaar herdacht in de diverse geloofsgemeenschappen van onze parochie.

Uw uitvaart in onze parochie

Allereerst gecondoleerd met uw verlies. U hoeft ons in eerste instantie niet te benaderen. De uitvaartonderneming doet dit voor u. Zij regelen het contact met priester/diaken, indien er voor een kerkelijke uitvaartdienst wordt gekozen. De priester neemt vervolgens contact met u en uw familie op over het invullen van de uitvaartliturgie.

Uitvaartondernemingen kunnen contact opnemen met dit telefoonnummer: 06-23843845 . U kunt ook een e-mail sturen naar uitvaart@parochiemaria.nl.

Begraven worden in de parochie

Het is mogelijk om op een van de begraafplaatsen binnen de parochie H. Maria te worden begraven of de urn te plaatsen op een urnenveld of in een urnenmuur.
De mogelijkheid voor begraven, bijzetting of het plaatsen van de urn kan op het parochiekerhof van de H.Lambertus te Rosmalen, op het parochiekerkhof van de Bernadettekerk in Maliskamp, op het parochiekerkhof van de H.Landelinus te Empel en tot slot op het parochiekerkhof van de H.Annakerk te Hintham.

Voor informatie kunt u terecht bij Gerard van de Wassenberg via e-mail begraafplaatsen@parochiemaria.nl of 0633 033 890.

De parochie H. Maria beheert vier begraafplaatsen in Rosmalen, Empel en ‘s-Hertogenbosch.

Centraal adres:
Parochie H. Maria
Rodenborchweg 2
5241 VM Rosmalen
Tel 073-5212215
e-mail: begraafplaatsen@parochiemaria.nl

Begraafplaats Landelinus (Empel)
Empelseweg 35
5236 PA ’s-Hertogenbosch

Begraafplaats Maliskamp
Graafsebaan 103S
5248 JT Rosmalen

Begraafplaats Anna (Hintham)
Christiaan Kannemansstraat 6
5246 AM Rosmalen

Begraafplaats Lambertus
Torenstraat 1
5241 VG Rosmalen

U kunt hier het begraafplaatsreglement downloaden.
De tarieven voor een uitvaart en begraafplaats vindt u op de tarievenpagina >>