Eerste Communie doen

De Eerste Communie is het tweede sacrament van de Katholieke Kerk. Als een kind in groep 4 van de basisschool zit (7-8 jaar) is het in staat om na te denken over het verhaal van Jezus en het voorbeeld dat Hij ons geeft, over de verhalen die Hij vertelt, over het delen van brood en van je leven. Hier staan we bij stil in de voorbereiding. Je kind kan nu echt mee doen. Dat vieren we feestelijk.

In het najaar zijn er informatieavonden. Daarna start de voorbereiding met verschillende bijeenkomsten, waarbij we ook aandacht besteden aan de belangrijke feesten van Kerstmis en Pasen. De kinderen leren twee belangrijke dingen: dat God er altijd voor je is. En hoe Jezus ons leert om met Hem en met elkaar te delen. We hebben leuke en leerzame bijeenkomsten. Ook besteden we aandacht aan de belangrijke feesten van Kerstmis en Pasen. Empel, Rosmalen en 's-Hertogenbosch hebben ieder een eigen voorbereiding door hele enthousiaste mensen. In ieder geval is het mogelijk om in al onze kerken de Eerste Communie te vieren.

Met onderstaand formulier meldt je jouw kind aan voor de Eerste Communie en maak je meteen de financiële bijdrage over via iDeal. Na het verzenden van dit formulier, neemt de werkgroep van de kerk die je gekozen hebt contact op om afspraken te maken over de voorbereiding. Het tarief voor de Eerste Communie staat op de tarievenpagina>>.

Vanaf dit seizoen bieden we de voorbereiding op drie plaatsen aan: in Empel (Landelinuskerk), en Rosmalen (Lambertuskerk en Laurentiuskerk) en in 's-Hertogenbosch (Lucaskerk). De keuze van de kerk is vrij. Het is dus ook mogelijk om de Eerste Communie te doen in de Sint Cathrien, de Annakerk Hintham, de Willibrordkerk Maaspoort. Ook voor Disipelnan di' s-Hertogenbosch kan een eigen eerste communieviering worden georganiseerd.

Informatie over de voorbereiding? Mail:

Empel: eerstecommunie.empel@hotmail.com

's-Hertogenbosch: communiesintlucas@parochiemaria.nl

Rosmalen: ehc@parochiemaria.nl

Aanmeldformulier Eerste Communie

Met dit formulier kunt u uw kind aanmelden voor de Eerste Heilige Communie. Velden met een * zijn verplicht

• Gegevens communicant

• MM slash DD slash JJJJ
  • DD dash MM dash JJJJ
  • Je kunt in de kerk van je keuze de Eerste Communie doen. Die geef je hier aan. Voor de voorbereiding kun je kiezen uit Empel, Rosmalen of Den Bosch. Dat kan in het volgende keuze vak.
  • Je kunt in de kerk van je keuze de Eerste Communie doen, maar voor de voorbereiding kun je kiezen uit Empel, Rosmalen of Den Bosch.
  • Gegevens ouders

• Contactgegevens

• Indien meerdere adressen, vul het adres in waar het kind staat ingeschreven
  • U wordt na het versturen van het formulier doorgestuurd naar iDeal om te betalen.