Het Vormsel ontvangen

Na de Doop en de Eerste Communie kun je als jongere (groep 8 en hoger) ook nog je Vormsel doen. Dan ben je volledig opgenomen in de Katholieke Kerk. Ook hier geldt: God is er altijd voor je. En Jezus’ voorbeeld om te delen is nog uiterst actueel. Daarover hebben we het. En natuurlijk ook over de heilige Geest, de kracht van God, die je helpt in alles wat je meemaakt. De moeite waard dus om mee te doen, zeker als je op het punt staat om je vleugels uit te slaan naar het middelbare onderwijs. De voorbereiding op het Vormsel is gezamenlijk voor de hele parochie. Afhankelijk van wie er allemaal meedoen, verdelen we de bijeenkomsten over de verschillende locaties.

Er is één gezamenlijke Vormselviering. In welke kerk dit zal zijn is afhankelijk van de aanmeldingen. Maar dat komt vanzelf. Doe in ieder geval mee!

Tijdens de Vormselviering leggen je ouders/verzorgers een hand op je schouder: een schouderklop: het is goed wie je bent, je kunt het leven aan. Wij helpen je. Ook de vormheer strekt zijn handen over je uit: daarin mag je Gods hand zien: God die jou beschermt. En je krijgt een kruisje met zalf op je voorhoofd. Zo ontvang je de bevestiging van de Heilige Geest: de kracht van God is bij je. De Heilige Geest helpt je om stevig in je schoenen te staan, om goed om te gaan met het lief en leed van je leven, om je talenten te ontwikkelen.

Opgeven voor het Vormsel kan via onderstaand formulier. Hier kun je ook meteen de financiële bijdrage overmaken via iDeal. Na het verzenden van dit formulier, neemt de werkgroep contact met je op over de voorbereiding. Het tarief voor het Vormsel staat op de tarievenpagina>>.

Aanmeldformulier Vormsel

Met dit formulier kunt u uw kind aanmelden voor het Heilig Vormsel. Velden met een * zijn verplicht

• Gegevens vormeling

• DD dash MM dash JJJJ
  • Afhankelijk van waar de vormelingen betrokken zijn, kiezen wij de plekken waar de voorbereidingsbijeenkomsten zullen zijn.
  • Gegevens ouders

• Contactgegevens

• Indien meerdere adressen, vul het adres in waar het kind staat ingeschreven
  • U wordt na het versturen van het formulier doorgestuurd naar iDeal om te betalen.