Orgelkring Sint Cathrien

13 mei 2023 16:00 t/m 13 mei 2023 16:30
Locatie: Sint Cathrien,

Zaterdagmiddag orgelconcert in de meimaand

In de meimaand is er elke zaterdag om 16.00 uur een orgelconcert in de Sint Cathrien. Het concert duurt ongeveer een half uur. Diverse gerenommeerde organisten zullen het monumentale Vollebregtorgel bespelen.

• zaterdag 13 mei: Willem Hörmann
  • zaterdag 20 mei: Jan van de Laar
  • zaterdag 27 mei: Ton van Eck

De entree is gratis. Een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld om activiteiten als deze mogelijk te blijven maken.

Open kerk

We streven ernaar om elke zaterdag de deuren van de Sint Cathrien open te zetten. De prachtige koepel, de unieke Byzantijnse kapel, de vele beelden en verhalen, de respectabele geschiedenis van kruisherenklooster naar parochiekerk zijn de moeite waard om te zien en te horen. Welkom!

Viering

Elke zaterdag is er om 17.15 uur een Engelstalige eucharistieviering in de Sint Cathrien.  Alleen op de eerste zaterdag van de maand is deze Nederlandstalig.
Na het orgelconcert zorgen we voor koffie en thee, voor wie wil blijven bij de viering.