Bijeenkomst: De toekomst van de kerk

18 maart 2024 19:30 t/m 18 maart 2024 21:30
Locatie: Nieuw Apostolische Kerk,

Het aantal kerkleden neemt zienderogen af, kerken sluiten en de kerk speelt maatschappelijk gezien nauwelijks nog een rol van betekenis. Is zij te redden? Veel pogingen zijn ondernomen om de kerk aantrekkelijker te maken, maar hebben weinig resultaat gehad. Leven zonder kerk lijkt meer dan ooit een reële optie. Veel mensen maken zich daar zorgen over.

De predikant Aarnoud van der Deijl staat in zijn boek De toekomst van de kerk stil bij deze ontwikkelingen, ook vanuit zijn eigen ervaringen. Hij stelt daarbij de vraag: Redden we het wel zonder kerk? Wat gaan we missen als de kerk uit onze samenleving verdwijnt? Van der Deijl komt met een bijzondere uitspraak: ‘Misschien moet de kerk alleen al daarom blijven: om te voorkomen dat we haar op een dag niet meer missen.’

Op maandag 18 maart, om 19:30 uur zal er in de Nieuw Apostolische Kerk, Evertsenstraat 1 in Den Bosch een bijeenkomst zijn rondom het boek van Van der Deijl. De bijeenkomst staat onder leiding van theoloog en filosoof diaken René de Weerd. Inloop vanaf 19:00 uur. U bent van harte welkom!

Deze bijeenkomst is een initiatief van de Nieuw Apostolische Kerk, Gereformeerde Kerk Vrijgemaakten, de Pinkstergemeente De Toevlucht en de Mariaparochie.