Birgitta-bijeenkomst - Een wereld achter muren

24 september 2024 20:00 t/m 24 september 2024 22:00
Locatie: Laurentiuskerk,

door Fons Flierman

Fons Flierman is adjunct-hoofdaalmoezenier bij het ministerie van Justitie en Veiligheid en gevangenispastor. Hij vertelt over "Een wereld achter muren…!" Wat speelt zich achter de muren van een gevangenis af? Met welke ogen kijken we naar de mens in gevangenschap? Wat kan een gevangenispastor betekenen?

Tijdens het bezoek van de paus aan een vrouwengevangenis in Chili, januari 2018, zei een gevangene tegen Paus Franciscus: ‘Het verliezen van onze vrijheid betekent niet het verliezen van onze dromen en hoop’. De paus antwoordde: ‘Dat is waar, detentie is erg pijnlijk, maar het betekent niet dat je je hoop of je vermogen om te dromen verliest. Vandaag is uw vrijheid weggenomen maar dat heeft niet het laatste woord. Helemaal niet! Blijf vooruitkijken. Kijk vooruit naar de dag dat je terugkeert naar het leven in de samenleving.’

De bijeenkomst is in de zaal van de Laurentiuskerk, Oude Baan 1, 5242 HT Rosmalen. Vanaf 19.30 uur bent u van harte welkom voor een kopje thee of koffie, om 20.00 uur begint de lezing.
Reserveren is niet nodig. Een vrijwillige bijdrage, aan het eind van de avond, wordt gewaardeerd, zodat wij Birgitta-bijeenkomsten kunnen blijven organiseren.