Maria Lichtmis, 2 februari

2 februari 2023 19:00 t/m 2 februari 2023 20:00
Locatie: Sint Cathrien,

Donderdag 2 februari 2023, 19.00 uur in de Sint Cathrien

De Sint Cathrien is de Kerstkerk bij uitstek. Er hangen indrukwekkende schilderijen met de herders en de koningen die Jezus in de kribbe aanbidden. Er is ook een schilderij van de onschuldige kinderen die in Betlehem werden vermoord. En een prachtig schilderij van de opdracht van Jezus in de tempel.

Dat vieren we met Maria Lichtmis: dat Jezus door Maria en Jozef opgedragen wordt in de tempel. De oude Simeon spreekt een wens uit voor het jonge kind, een mooie en tegelijk moeilijke wens.

Dit verhaal lezen we op 2 februari. Vroeger werd met dit feest de Kersttijd afgesloten. Waar kan dat dan beter dan in de Sint Cathrien bij het prachtige schilderij en waar de kerststal nog staat. We zegenen kaarsen/lichtjes, lopen ermee in processie naar voren, vieren eucharistie. Organist Willem Hörmann begeleidt de samenzang.

Blasiuszegen

Op het einde van de viering is het ook mogelijk om de Blasiuszegen te ontvangen, tegen keelpijn en andere aandoeningen.

Van harte uitgenodigd om mee te vieren!

Ook in de Lucaskerk wordt de Opdracht van de Heer gevierd op 2 februari om 19.00 uur.