Geschiedenis

Het begon met het slaan van de eerste paal op 11 maart 1987. Op 20 mei 1987 werd door Monseigneur Bluijssen de eerste steen gelegd voor onze eigen kerk. Op 28 november werd de Willibrord kerk ingezegend door Monseigneur Ter Schure.
Voor die tijd werden er al diensten gehouden in de nieuwe wijk Maaspoort op diverse locaties, maar de wens om een eigen kerkgebouw te hebben was sterk. Daarom waren er in 1985 de eerste plannen en inzamelingen en kon in februari 1987 gestart worden met de bouw.
Later is er door de behoefte aan ruimte voor vergaderingen en activiteiten een deel bijgebouwd in 1997 tot de vorm die de kerk nu heeft.

Gebouwd in de stijl van de Bossche School past de kerk goed bij het gebruik en sfeer van de parochie, praktisch, licht en zonder veel opsmuk. Het gebouw is goed onderhouden met eigentijdse voorzieningen en is rolstoelvriendelijk.
Onze kerkruimte biedt zitplaatsen aan 280 personen en er is een opstelling van het altaar op 2 plaatsen mogelijk, in de lengte en in de breedte.
De kerk is centraal gelegen in de wijk en goed bereikbaar te voet, met de fiets, met bussen (ook vanaf centrum) en eenvoudig bereikbaar vanaf A2 en A59. Er is gratis parkeergelegenheid om de kerk en meer bij winkelcentrum Lokerenpassage. De kerk ligt niet ver van Empel, de Landelinus kerk. Nabijgelegen voorzieningen zijn ondermeer: de Epigoon (voor ouderen), de Schans (Wijkcentrum) groenvoorzieningen als de Noorderplas en de Eendenkooi en het winkelcentrum Lokerenpassage.

De Willibrordkerk wordt ook gebruikt door de Vietnamese gemeenschap.