Misintenties doorgeven

In iedere eucharistieviering wordt gebeden voor de noden van Kerk en wereld. Ook voor persoonlijke intenties kan gebed gevraagd worden. Vanouds is het een gebruik om de Mis te laten opdragen voor de zielenrust van een dierbare overledene. Dit goede gebruik bestaat nog steeds. We kennen de maandgedachtenissen voor overledenen, maar ook intenties bij gelegenheid van verjaardag, trouwdag of sterfdag van een overleden dierbare.

Daarnaast is het ook mogelijk om intenties op te geven voor de levenden. Dit kan bijvoorbeeld bij gelegenheid van de viering van een verjaardag, een huwelijksjubileum, voor een zieke, het welslagen van een operatie of om zegen over een eindexamen of een behouden reis.

Ook is het mogelijk om meer anoniem een intentie op te geven. Dit zijn de zogenaamde ‘bijzondere intenties’. Van degene die een intentie opgeeft wordt een kleine bijdrage gevraagd voor de parochie. De hoogte van dit stipendium kunt u vinden op de pagina met de tarieven. Misintenties kunt u opgeven bij de parochiesecretariaten van de diverse kerken of via onderstaand formulier.