Catharina Academie LICHTFEESTEN IN TRANSPARANT

Liturgie vieren we het hele jaar rond in de kerk: Kerstmis, Driekoningen, Pasen, Pinksteren, Maria Lichtmis, enzovoorts. Maar met het liturgische jaar kan je thuis ook aan de slag, bijvoorbeeld met de klassieke kerststal, maar ook met het inrichten van een eigen ‘kijktafel’. Een mooi onderdeel van een kijktafel is een zogenaamde ‘transparant’: een aantal kunstig geknipte, over elkaar heen geschikte vellen gekleurd, lichtdoorlatend, papier met daarop een (religieus) tafereel dat bij de liturgische tijd van het jaar hoort.

De Catharina Academie biedt op woensdag 16, 23 en 30 oktober en zaterdag 9 november een praktische cursus voor mensen die al een eigen kijktafel hebben of daaraan willen beginnen. Begeleiding is in handen van Anika van de Lagemaat en Mariëlle Bosman, die ook verantwoordelijk zijn voor de inrichtingen van de ‘etalages’ van het Parochiecentrum in Rosmalen en de Pastorie in Den Bosch. Daarnaast zal pastoraal werker Johanneke Bosman korte inleidingen geven op het liturgisch-kerkelijk jaar.  Klik hier voor meer informatie.

Aanmeldformulier Catharina Academie LICHTBEELDEN IN TRANSPARANTEN

Met dit formulier kunt u zich aanmelden voor de cursus LICHTFEESTEN IN TRANSPARANT. Velden met een * zijn verplicht

• Liefst mobiel
  • Om de cursus goed te kunnen afstemmen op de deelnemers vragen wij u naar uw hoogst genoten opleiding.
  • Graag horen wij in het kort (maximaal 200 woorden) waarom u deze cursus wilt volgen. Wat spreekt u aan, waar ligt uw interesse?
  • U wordt na het verzenden van het formulier doorgestuurd naar iDeal voor de betaling.